7 maja odbyło się szóste w tym roku szkolnym spotkanie sieci nauczycieli bibliotekarzy. Rozpoczęła je dyrektor Biblioteki Pedagogicznej w Płocku Agnieszka Olczyk-Twardy, która złożyła nauczycielom życzenia z okazji Ogólnopolskiego Dnia Bibliotekarza i Bibliotek. Następnie przedstawiła prelegentkę warsztatu „Pracownia Uczenia się w Bibliotece” – Małgorzatę Taraszkiewicz, trenera edukacyjnego, prezesa Europejskiego Stowarzyszenia Psychologów i Pedagogów Szkolnych oraz autorkę wielu książek z dziedziny psychologii edukacyjnej.
Pani Małgorzata omówiła korelację pomiędzy długością zajęć dydaktycznych a poziomem motywacji uczenia się. Zwróciła uwagę na wpływ uczuć oraz warunków zewnętrznych (np. poziomu światła) na ten proces. Ponadto zademonstrowała przykłady mnemotechnik oraz ćwiczeń z neurodydaktyki, które nauczyciele przećwiczyli na sobie, by móc później wykorzystać je w swojej bibliotekarskiej pracy. Prowadząca rozdała ciekawe i przydatne materiały dydaktyczne, np. zakładki z intrygującymi pytaniami badawczymi „Jak zważyć miotłę nie korzystając z wagi?”, model sześciostopniowego od-pamiętywania, model doskonalenia kompetencji, kartę do wykonania osobistego asertywnogramu, a także plakat z życiowym mottem. Dziękujemy Pani Małgorzacie za przeprowadzenie profesjonalnego, a jednocześnie bardzo ciekawego warsztatu, dzięki któremu dowiedzieliśmy się, dlaczego warto siedzieć jak angielska królowa!
Ponadto uczestnicy sieci otrzymali „Wykaz czasopism pedagogicznych i przydatnych dla nauczycieli” autorstwa Moniki Cejmer i Andrzeja Stawickiego – nauczycieli bibliotekarzy Biblioteki Pedagogicznej w Płocku.
W drugiej części spotkania odbyło się podsumowanie regionalnego projektu czytelniczego „Brzechwoklasa”. Poprowadziła je Anna Bakierzyńska wspólnie z uczestnikami projektu.
Anna Bakierzyńska
koordynator sieci „Między nami bibliotekarzami”
Nr konta do wpłat:
98 1020 1026 0000 1402 0232 3285
|
||||||||||||
Copyright 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone. Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
|