Marcowe spotkanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy „Między nami bibliotekarzami” nawiązywało do kierunku realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017 „Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości”. Było to wspólne spotkanie z siecią współpracy i samokształcenia „Polonista w sieci XXI wieku” prowadzoną przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Płocku.
W pierwszej części Pani Anna Krusiewicz – nauczyciel konsultant ds. języka polskiego, historii i WOS MSCDN Wydział w Płocku omówiła, jak wspomagać wychowanie do wartości wśród dzieci i młodzieży poprzez czytanie. Zaproponowała także ciekawe książki przekazujące pozytywne wartości oraz wskazała źródła do poszukiwań innych pozycji książkowych m.in.: IBBY (International Board on Books for Young People - międzynarodowa organizacja non-profit zajmująca się promocją literatury dziecięcej i młodzieżowej).
Drugą część spotkania poprowadziła Pani Ewa Wojciechowska z Akademii Webinaru. W swoim szkoleniu online „Gdzie jest klucz do uczniowskiego świata wartości?” przedstawiła m.in. ciekawe zadanie mające na celu uświadomienie dzieciom i młodzieży, co jest w życiu najważniejsze, a co jest dodatkiem umilającym nam życie. Posłużyła się w nim metaforą, że nasze życie jest jak słoik, do którego wkładamy kamienie (symbol ważnych rzeczy w życiu), żwir (symbol mniej ważnych rzeczy) oraz piasek (symbol całkiem drobnych rzeczy). Od nas zależy, czym i w jakich proporcjach wypełnimy nasz słoik, nasze życie.
Ponadto Biblioteka Pedagogiczna wraz z Europejskim Stowarzyszeniem Psychologów i Pedagogów Szkolnych ogłosiła konkurs fotograficzny „Ekstremalne czytanie” dla uczestników sieci „Między nami bibliotekarzami” oraz „Polonista w sieci XXI wieku”.
Koordynator sieci
"Między nami bibliotekarzami"
Anna Bakierzyńska
Nr konta do wpłat:
98 1020 1026 0000 1402 0232 3285
|
||||||||||||
Copyright 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone. Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
|