1 kwietnia w zajęciach edukacyjnych o polskiej poezji patriotycznej wzięli udział uczniowie klasy siódmej ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Płocku. Młodzież z uwagą obejrzała wystawę „Polska poezja patriotyczna” i rozpoznała na niej m.in utwory pełniące na przestrzeni dziejów Polski rolę hymnów. Dalsza część spotkania odbyła się w Czytelni. Monika Cejmer poprowadziła lekcję poświęconą twórczości polskiego poety romantycznego Juliusza Słowackiego, w 210. rocznicę jego urodzin. Uczniowie poddali analizie wiersz „Hymn” („Smutno mi, Boże..”). Starali się określić nastrój wiersza oraz wyrażone w nim uczucia. Badali także jego kolory i dźwięki. Młodzież pracując w grupach wykonała niełatwe zadanie interpretacji poezji.
1 kwietnia odwiedzili nas również trzecioklasiści z II Prywatnej Szkoły Podstawowej Z.O.K "Profesor". Dzieci wzięły udział w zajęciach warsztatowych „Piaskowe opowieści”, które poprowadziła Justyna Latarska. Zajęciom towarzyszyła wspaniała książką autorstwa Katherine Applegate - „Drzewo życzeń”. Nie lada sztuką było zbudowanie drzewa z piasku kinetycznego… Ale udało się, bo pomysłowość i fantazja dziecięca nie znają granic!
Uczniowie klasy trzeciej z II Prywatnej Szkoły Podstawowej Z.O.K "Profesor" 1 kwietnia wzięli także udział w zajęciach czytelniczych „Baw się czytaniem – czytaj z LEGO!”. Podczas warsztatów mieli za zadanie odzwierciedlić za pomocą budowli z klocków lego fragment tekstu z książki „Zielony i Nikt” Małgorzaty Strzałkowskiej. Realizowany przez Martę Jaroszewską projekt czytelniczy ma na celu promowanie czytelnictwa, co w połączeniu z ponadczasowymi klockami lego daje super zabawę i mnóstwo pozytywnych wrażeń!
3 kwietnia naszą bibliotekę odwiedziły dzieci z Przedszkola „Niebieski domek”. Przedszkolaki uczestniczyły w zajęciach warsztatowych „Piaskowe opowieści”. Dzięki towarzyszącej zajęciom książeczce dzieci przypomniały sobie jak magiczną moc ma słowo „przepraszam”! Zajęcia prowadziła Justyna Latarska.
W ramach projektu edukacyjnego „Jestem jak Leonardo Da Vinci” Anna Kapela przeprowadziła 3 kwietnia zajęcia w Szkole Podstawowej nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku. Uczniowie klasy siódmej tworzyli mapę mentalną Leonarda, której hasła były zapisane w lustrzanym odbiciu. Niezbędnym rekwizytem do wykonania tego zadania okazało się lustro. Za pomocą lustra uczniowie zapisywali również swoje imiona jako manuskrypty. W drugiej części zajęć uczestnicy wcielili się w nietypowych malarzy, których dzieła powstały przy użyciu plastikowych nakrętek.
Projekt edukacyjny „Jestem jak Leonardo Da Vinci” dotarł również do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 1 im. Księdza Jana Twardowskiego w Płocku. 4 kwietnia Uczniowie klasy czwartej wzięli udział w zajęciach, podczas których rozwiązywali zagadki przygotowane przez Annę Kapela i utworzyli mapę mentalną dotyczącą życia i twórczości Leonarda da Vinci. Kolejne zadanie polegało na ułożeniu puzzli, w których były ukryte obrazy „Mona Lisa” i „Ostatnia Wieczerza”. Uczniowie świetnie sobie z nim poradzili i z radością przystąpili do konstruowania kreatywnych wynalazków. Tak powstały czołg, łódź podwodna i robot!
„Książki są różne, kwadratowe i podłużne, ale w każdej książce kryje się jakaś tajemnica" - to hasło przewodnie zajęć z edukacji czytelniczo-medialnej, które odbyły się 5 kwietnia w Miejskim Przedszkolu nr 14 w Płocku. Justyna Latarska zaprezentowała przedszkolakom magiczną moc płynącą z książek. Dzieci odkryły, że każda książka jest inna i ma w sobie coś wyjątkowego - aby o tym się przekonać, trzeba ją obejrzeć i oczywiście przeczytać. Niezwykłych emocji dostarczyła dzieciom książka „Mały Książę. Rozszerzona rzeczywistość”, dzięki której przedszkolaki zobaczyły trójwymiarową, dynamiczną przestrzeń Małego Księcia. Nie obyło się bez zabaw i pracy plastycznej!
5 kwietnia Justyna Latarska odwiedziła również grupę Smerfów z Miejskiego Przedszkola nr 14 w Płocku. Książka „Myszka” autorstwa Doroty Gellner wprowadziła maluszki do świata pełnych emocji - dzieci nazywały i okazywały uczucia. Na koniec zajęć pokolorowały tytułową myszkę.
W piątkowy poranek 5 kwietnia Anna Kapela odwiedziła Miejskie Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Płocku. Z zajęć edukacyjnych kształtujących kompetencje informatyczne i logiczne myślenie skorzystała grupa Słoneczek. Prowadząca opowiedziała dzieciom bajkę, która zabrała je w podróż do tajemniczej krainy Figurolandii, gdzie poznały postać pajacyka geometrycznego. Po wysłuchaniu opowieści dzieci samodzielnie układały pajacyka z figur geometrycznych. Ponadto przedszkolaki ułożyły z figur zwierzęta, postacie i różne przedmioty.
Kolejne zajęcia realizowane w ramach projektu edukacyjnego „Jestem jak Leonardo da Vinci” odbyły się 5 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 17 im. Tadeusza Kościuszki w Płocku. Uczniowie klasy piątej chętnie włączyli się w tworzenie mapy mentalnej Leonarda. Zainteresowanie wzbudził fakt, iż hasła były zapisane za pomocą lustrzanych manuskryptów, a ich odczytanie było możliwe jedynie przy użyciu lusterka. Uczniowie zainspirowani zapiskami pochodzącymi z XVI wieku ochoczo zapisywali swoje imiona w lustrzanym odbiciu, a nawet słowa w języku obcym. Druga część zajęć zainspirowała uczniów do tworzenia obrazów, które jak się przekonali, można wykonać ze wszystkich otaczających nas rzeczy.
Nr konta do wpłat:
98 1020 1026 0000 1402 0232 3285
|
||||||||||||
Copyright 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone. Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
|