„Nie ma dzieci, są ludzie” – słowa Janusza Korczaka przyświecały uczestnikom konferencji zorganizowanej wspólnie przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Płocku oraz Bibliotekę Pedagogiczną w Płocku.
Myśl przewodnią spotkania rozwinął gość specjalny konferencji Rzecznik Praw Dziecka – Marek Michalak, mówiąc: Nie ma dzieci, są ludzie - ale o innej skali pojęć, innym zasobie doświadczenia, innych popędach, innej grze uczuć. Pamiętaj, że ich nie znamy. O tym, jak rozpoznawać potencjał naszych uczniów, jak stwarzać im optymalne warunki do rozwoju mówili też kolejni prelegenci – dr Ewa Bartuś reprezentująca Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Płocku - wskazała na rolę edukacji włączającej. Z kolei Beata Olszewska – pełnomocnik Prezydenta Miasta Płocka ds. wolontariatu – podpowiadała uczestnikom konferencji, gdzie i w jaki sposób uczniowie mogą realizować szczytne cele - bo pomagać innym, to także pomagać sobie.
Podczas konferencji nie zabrakło także praktycznych przykładów oraz sprawdzonych pomysłów na realizację tych zagadnień w szkołach i placówkach. Antek i Małgosia – uczniowie Szkoły Podstawowej nr 18 w Płocku wraz z opiekującą się szkolnym kołem wolontariatu – Anną Śnieć – opowiedzieli o tym, jak działają na rzecz innych. Dla dyrektorów i nauczycieli szukających mądrych rozwiązań organizatorzy mieli jeszcze jedną propozycję. Aneta Gładys – nauczyciel konsultant MSCDN zaproponowała udział w międzynarodowym projekcie Szkoły Aktywne w Społeczności (SAS), który w swych założeniach oparty jest właśnie na idei współpracy, działania na rzecz innych, troski o dobre relacje między społecznością lokalną a szkołą.
Patronat honorowy nad konferencją objęli Rzecznik Praw Dziecka i Marszałek Województwa Mazowieckiego. Patroni medialni: Tygodnik Płocki, PetroNews i Radio dla Ciebie.
Nr konta do wpłat:
98 1020 1026 0000 1402 0232 3285
|
||||||||||||
Copyright 2018 Biblioteka Pedagogiczna w Płocku. Wszelkie prawa zastrzeżone. Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
|